Veelgestelde vragen

Nog onduidelijkheden?

Heeft u een vraag en kunt u het antwoord hierop niet vinden tussen de veelgestelde vragen?
Dan kunt u uw vraag stellen via het contactformulier. Wij streven ernaar om uw mail op werkdagen binnen 24 uur te beantwoorden.

Wilt u direct contact bel dan naar het hoofdkantoor op +31 (0)30 605 70 30.

Algemene informatie

Wie kunnen er bestellingen plaatsen op deze website?
Omdat wij een groothandel zijn, leveren wij alleen aan retailers binnen Nederland en België. Deze retailers dienen geregistreerd te zijn bij de Kamer van Koophandel of de Belgian Chambers.
Wat is het minimum orderbedrag voor bestellingen?
Bij Miko Products is er geen minimum orderbedrag om een bestelling via de webshop te kunnen plaatsen. Wel betaalt u € 5,50 verzendkosten bij bestellingen onder € 150,-. Bestellingen met een hoger orderbedrag worden zonder verzendkosten aan u geleverd.
Beschikt Miko Products over een showroom?
Jazeker! Wij beschikken over een showroom van 55 m2 vol met nieuwe collecties en bestsellers. Voor uw en ons gemak willen wij u wel verzoeken om van tevoren een afspraak te maken. Dit kan via ons telefoonnummer +31 (0)30 605 70 30 of via het contactformulier.
Hoe weet ik of mijn bestelling via de webshop in goede orde is verzonden?
Wanneer u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u automatisch een online kopie van uw bestelling. Zo weet u dat deze in goede orde bij ons is aangekomen.
Ik ben mijn wachtwoord voor de webshop vergeten, wat moet ik nu doen?
Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u dit in de webshop opnieuw aanvragen. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op.
Wat is de levertijd voor mijn bestelling?
De levertijd voor uw bestelling bedraagt gemiddeld 1 á 2 werkdagen. Rond evenementen zoals Moederdag en Kerst kan de levertijd oplopen naar 3 á 4 werkdagen, afhankelijk van de drukte. Wij raden u aan hier rekening mee te houden en tijdig uw bestelling te plaatsen.
Wie is de vertegenwoordiger van het rayon waar mijn winkel zich bevindt?
De naam van uw vertegenwoordiger kunt u vinden op uw facturen. Wenst u contact met hem/ haar op te nemen? Vraag dan zijn/ haar nummer op via het contactformulier.
Mijn bestelling is ontvangen, maar er zit een kapot artikel bij of er mist iets. Wat nu?
Op de achterkant van uw pakbon treft u het “Breuk/Manco” formulier aan. U dient uw breuk/manco's binnen acht dagen na factuurdatum door te geven. Breuk/manco meldingen welke na acht dagen worden doorgegeven, kunnen niet worden behandeld. U kunt uw breuk/manco doorgeven via verkoop@miko.nl of telefonisch op +31 (0)30 605 70 30.
Het product dat is zoek staat niet in de webshop. Hoe kan dit?
Als u een product niet kunt vinden in de webshop, dan is het mogelijk dat deze niet meer leverbaar is en uit de collectie is gehaald

Klant worden bij Miko Products

Ik wil graag online bestellen via de webshop, hoe kan ik inloggegevens krijgen?
Om inloggegevens voor onze website te kunnen ontvangen, dient u klant te zijn bij Miko Products. U kunt hieronder aangeven of u al klant bent of dat u nieuw bent bij Miko.
Kan ik klant worden bij Miko Products?
Iedere detaillist in Nederland of België kan klant worden bij Miko Products. De eerste order dient dan telefonisch of per email te worden besteld, en het bedrag van deze eerste order dient minimaal € 150,- te bedragen. Als betalingsconditie voor een eerste order geldt standaard vooruitbetaling.
Hoe kan ik klant worden bij Miko Products?
Om klant te kunnen worden bij Miko Products, kunt u via het kopje "Klant worden" uw contactgegevens invullen. Deze zullen dan worden verwerkt in ons systeem. Wenst u toch liever telefonisch contact met een medewerker over uw aanmelding? Bel dan gerust naar +31 (0)30 605 70 30.

Facturen

Van welke betalingscondities kan ik gebruik maken bij Miko Products?
Voor een eerste bestelling geldt bij Miko Products standaard dat deze onder vooruitbetaling gaat. Daarna kunt u kiezen voor de volgende opties: - 30 dagen netto; - Automatische incasso; - Vooruitbetaling
Ik wil gaan betalen via automatische incasso. Hoe gaat dit in zijn werk?
Wanneer u via automatische incasso wilt gaan betalen, kunt u contact opnemen met onze financiële administratie of ons contactformulier invullen. U krijgt van ons een SEPA-formulier met gegevens welke u dient te ondertekenen en een kopie retour dient te sturen naar ons. Vervolgens kunt u met dit formulier de machtiging afgeven dat wij mogen incasseren. Bij een aantal banken kan dit inmiddels ook online geregeld worden.
Ik heb een rekeningoverzicht ontvangen. Wat houdt dit in?
Hierop staat een overzicht van alle openstaande rekeningen. Dit kunnen ook vervallen posten zijn of een combinatie hiervan. Om blokkade van bestellingen (uitleveringen) te voorkomen, dienen de vervallen posten zo snel mogelijk te worden voldaan.
Ik heb een creditfactuur ontvangen. Hoe kan ik dit verrekenen met een openstaande factuur?
Indien u een creditfactuur heeft ontvangen, betekent dit dat u een creditfactuur op goederen hebt ontvangen. U mag dit bedrag dus verrekenen bij een nieuwe bestelling. Een creditfactuur werkt dus als een soort "bestel tegoed". Miko Products zal dit bedrag nooit overmaken aangezien het een creditfactuur op goederen is.